.

.

.

Tuesday, May 4, 2010

me likes mummi ja minä

(pictures from annujaliinu.com)


Today I bought myself a new detergent. I usually choose the cheapest detergent in the store, trying to choose the one smelling the least.

But I found this in the craft store Loftet here in Vaasa and could not resist it. Annu & Liinu are manufacturing them.

I love the idea of my laundry smelling peppermint. And indeed, the whole bathroom smells fresh from mint! Mummi ja minä detergent is organic and safe. And I love the label design!





3 comments:

Ika said...

Jag tycker att tvättmedelsparfym luktar alldeles fruktansvärt obehagligt (och dessutom alldeles för starkt), så jag har alltid jagat något oparfymerat - ända tills jag hittade Ecovers flytande med lavendeldoft, äkta sådan.
Fast nuförtiden kör jag med tvättnötter, och häller istället lite vatten och några droppar lavendelolja i sköljmedelsfacket. Mummi ja minä såg åtminstone charmiga ut, borde gå till Loftet och sniffa lite på dem också.

Sofie said...

ika, jag köpte faktiskt tvättnötter för några dagar sen, men hann inte prova använda dem före jag hittade polkkakarkki. tack för tipsen, ska prova dem när ovan nämnda tar slut (vilket det kommer att göra ganska snabbt, det är en ohygglig mängd tvätt vi bykar med två små i huset!).

angående mummi ja minä tog jag sista polkkakarkkiflaskan från hyllan, hoppas de har mer i lager ,för tycker du om mint e medlet en hit! e de slut får du komma på kaffe och sniffa tvättmedel:)
s

mammagrön said...

Lustigt, jag köpte också Mummi ja minä-diskmedel och "siivoussuihke" igår på Loftet. Ska ge dem som morsdagspresent åt mummi. :-) Tror dock bestämt att jag ska inhandla några flaskor åt mig själv också. Såg på deras webbsida att det finns en "sitruunasooda"-doft nu också. Såg dock inte denna variant på Loftet.