.

.

.

Monday, October 6, 2008

Let's celebrate!

I have had 20 000 (and more) visitors on my blog since November 5th! I want to celebrate! I am very grateful to all of you who visit my blog, some of you are commenting and some I have met face to face and some I do not know yet. You have said so many nice things and been inspiring me to continue blogging and creating.

So I would like to give you something, so here it goes;
the Big Thank-You-For-Visiting-My-Blog Give Away!
These are the fia lotta jansson goodies looking for a new home:

A colorful tote (a new design I am trying out, it is not all sewn together yet in this picture)...

...two of my wool hearts, made from recycled sweaters...

... and a crocheted reflector.

You can participate in the Give Away during this week. I'll close it on Sunday evening, October 12th. If you are stopping by this blog during the week, do join! All you need to do to participate is write a comment (either on blogspot or on kyrkpressen, where this blog is mirrored) and tell me: what is inspiring you this autumn? If you feel autumn is a very uninpiring season then tell me: what you are looking forward to or dreaming about?

I am not looking for a right answer, I want to hear what you like! Please be sure to write your own name or a pseudonym when commenting, then I'll be able to put your name among the other's names in a hat and draw the winners.

This is also (I must confess) a way to get to know all my readers, cause I am dead curious who you are! So please, please comment!!! :)

All the best to you all!
S

26 comments:

Anonymous said...

Nå nu! Här är jag, och nu är du inlagd på min bloggkoll, så jag kommer att läsa dig flitigt! Jag är galet inspirerad - av vad? Hmm. Alla sy/inrednings/mat/mode-bloggar som jag läser. Mina barn är också inspirerande. Min tygsamling och syjuntan. Och en massa annat!

Anonymous said...

Hej! Kollar din blogg ibland, du har så inspirerande idéer och härliga bilder! En vardag att njuta av, verkar det som!=) Min höst är mest i kursers och utbildningars tecken, det ger så mycket att se och höra nya saker! Familjen, vänner, vackra saker, loppis/secondhand/vintage-fynd och möten med människor; alltid inspirerande! Hoppas på att kunna komma till Vasa på lillajul, vore kul att se Skafferiet och Jack Dalton´s! -Malin-

Anonymous said...

Hej! Jag kollar din blogg ibland, du har så fina bilder och härliga idéer! En vardag att njuta av, verkar det som!=) Min höst går i utbildningens och kursers tecken;ikväll är det chokladkurs... Familjen, vänner, vackra ting, loppis/secondhand/vintage-fynd är de som håller mig igång, inte bara på hösten, utan hela året! -Malin-

Susann said...

Hejsan!
Oj, vad roligt med tävling! Som sagt är det ju det där köket som jag drömmer om och längtar efter! Hoppas på att det kommer snart, eller att jag iaf kan ringa leverantören och säga NU får ni damma av ritningarna och skeppa hit det. Det är min höstdröm som lyser upp i mörkret. (Förstås att hela huset ska bli klart, men det är lite väl mycket begärt bara för hösten, så jag begränsar mig till köket). Hoppas jag vinner! :) Hälsar grannen i fähuset bredvid.

Anonymous said...

Good morning Fia,

Fall is a favorite season of mine. I love the cool crisp air...the beautiful colors...the smell of a fire...cozy blankets and hot herbal tea. Happily, two months ago I had our third beautiful child in 3 years, so this fall will be one that is full of family time. Apple picking, canning and dehydrating...hikes...picnics...camping, etc. And as it continues to get colder, we'll start holing up in the house and working on projects, planning next years garden and reading books. My project list continuously grows and is including skirts for Sophia, slippers for Sophia and Wyatt, a new blue jean picnic quilt for next years fun in the sun picnics, craft bags, christmas presents...and best of all, my goal is to use all recycled items. We'll see how it goes.

Thanks for all the inspiration. I have so much fun checking out your site.

Addie
Nashville, Tennessee, USA

Anonymous said...

Hej och håj! Du vet ju att jag slaviskt följer din blogg, vilket jag fortsättningsvis tänker göra.
Och inspirerad blir jag ju ständigt, av saker jag ser, hör, känner på, tänker på, krockar in i, läser om, smakar på, och snusar på. Just nu blir jag flera gånger om dagen inspirerad av en ekologisk tvål jag införskaffade på ett torg i Saarenmaa. Tvålen doftar kanel&jul och ger mig en närmast förbjuden längtan till min favorithögtid. Har lyckligtvis inte huggit någon gran. Än. KRAM! Emma K

Anonymous said...

Jag följer åxå me din blogg, fast jag inte kommenterar väldit sällan. Denna höst har jag varit extra inspirerad av att få börja all verksamhet i församlingen igen. Efter sommarlovet var det hur kul som helst att ta nya tag och fortsätta med det gamla, men på ett nytt sätt. Hösten har alltid nått spännande i sig, ett nytt verksmahetsår ligger framför och man får bara drömma om alla de Stora Ting som Gud kommer att göra. //IdaK

Anonymous said...

Autumn is inspiring me with its colors of the day and its early darkness. I love to hang lampions in the window and to lighten them at evening time. Its so nice to watch the groups of children walking with their lampions and singing their little songs end october/beginning of november....Seeing them one 'd like to grab a lampion and sing along...

I like your blog a lot and last december you inspired me with the feltet hearts. I felt free to produce a lot of them for all my family and friends for christmas last year.
I love the pictures where little E "matches" your clothes, his food or the little cakes.
Congratulations for having so many happy visitors!
Rike

Anonymous said...

Hi! I found your blog a long time ago through the Craft Magazine blog. Right now I am inspired by the cooler weather and Dia De Los Muertos.

Christy
Oregon, USA

Anonymous said...

Dear Fia,
I visit your blog since one year every day. I feel a little bit like to live with you and your family. The best are your fashion ideas. I like Elmar´s trousers with the hole on it´s toe.
With all good wishes from Germany
Angela

Anonymous said...

Hallåå Soffa! Klart man vill delta i tävlingar med så fina priser! :)
Jag och mitt evinnerliga fotograferande inspireras just nu och nästan alltid av alla oredigerade foton som "ligger på hög" (kanske inte bokstavligen..). Samt den personalrabatt på fotopapperskopior jag för tillfället besitter med mitt extraknäck. Dessa två ting tillsammans kommer att ge fotoalbum som mina framtida barn kan titta i och se hur jag hade det som ung (liksom jag har tittat i min mammas fotoalbum).
Ha det så bra!

Sandra

Miriah said...

Autumn is my favorite season, I love taking walks with my two-year-old, and baking,and mending, and writing even more when the days are shorter. The length of the days makes it seem even more precoius. We have had a remarkable year for apples so this past weekend I spent baking and preserving, my whole house smelled like cinnamon and spice. I also love to go out to our family farm, late in the day, and have a fire and watch the stars come out. I love reading your blog because it mirrors so many of my favorite things half a world a way!

Miriah
Riley, Kansas, USA

Anonymous said...

I'm just so amazed by the amount of your visitors and seeing some of them live far, far away! What is inspiring me this autumn is my upcoming wedding this New Year's Eve! Planning and dreaming about it inspires me the most boring days at work.
But what has to do with the season: Riding my horse in the dark, rainy, windy autumweather always cheers up my mood! Love to you Soffa!

Anonymous said...

Frisk luft, färgglada lönnlöv, veliga asplöv, hög himmel, frost i gräset och sol inspirerar mig på hösten. Och naturligtvis möjligheten att få vinna en av dina utsökta skapelser, Soffa ;) blink blink. Kram!

Krentu said...

Thank you for this cheerful, warm, inspiring blog. I love it!
This autumn our family turned a new page - we moved from our city apartment to our country house, which used to be our summer cottage, i.e. we moved to countryside, about 125 km from our capital Tallinn, where we used to live. So everything is new this autumn and this feels so good. We can spend a lot of time outdoors, picking apples and eating them. I picked mushrooms and cowberries from forest. I feel like I have so many opportunities here! Forest, sea, fresh air and beautiful nature let my mind go free :)
As you are swedish, I have to say, that this county, where we live, is called Noarootsi (Rootsi is Sweden in Estonian). Until World War II only swedish people lived here. All our villages have both, estonian and swedish name (for example Tuks/Bergsby, Österby etc. (Unfortunately we do not have Bullerby, but I hope that we will have a life like in Bullerby here). http://www.noavv.ee/swe/
Most beautiful autumn to you and your family!
Krentu aka Eveli

Anonymous said...

Hejsan!

Här har vi mig. En 20-årig tjej, ursprungligen Malaxbo som för tillfället är bosatt i Rom. Den här hösten inspireras jag av alla de intressanta människor jag träffar här, den italienska kulturen och maten, färgerna på löven och bloggar från världens alla hörn (t.ex. din... :)). Ha en fortsatt bra höst!

Ulla said...

Hi! Congratulations on your 20000 readers, that is a lot! I'm inspired by the fresh coolness of autumn. It is like a new beginning every year, like it used to be when school started in September (in my school days it did!). The summer's lazy days make me want to start new things in autumn, when everybody is back from holidays and things get done again.

Anonymous said...

Hej Soffa!
din blogg e nog faktiskt helt kiva! ja blir allti så inspirerad av att kolla den. Kiva tips å sånt! Du bord ge ut en bok om alla tipsen ;)
Ja inspireras nog av naturen, solen, och sånt. :) Jepp.
Sen har ja nå ärende åt dej gälland en eventuell keikka, men vi kan ta d sen alltså! :)
MVH
Irre
irene.lindvall@gmail.com

Anonymous said...

denna höst är jag inspirerad av min egen röst! har börjat nämligen ta sånglektioner och upptäckt att det finns mera ljud i mig än bara luftig pipet. och jag har vågat ropa, vilket är ganska terapeutiskt för mig. jag behöver int skämmas över min egen existens.

Akalija alias Katri

Rva Silmusolmu said...

Heippa!
(Vastaan suomeksi vaikkei se blogisi kieli olekkaan. Häpeäkseni on tunnustettava ettei toinen kotimainen minulta onnistu.)

Mutta. Kiitos ihanasta, inspiroivasta blogistasi! Olet niin uskomattoman kekseliäs ja aikaansaava! Vierailen täällä säännöllisesti ihaillen kädentaitojasi. Varsinkin tapasi keksiä vanhasta uutta on innostanut minuakin katselemaan jo olemassa olevaa tavaranpaljoutta "sillä silmällä".

Syksystä. Minulle se vaikein vuodenaika, varsinkin tämä lokakuusta alkava pimeys suorastaan on ahdistava. Mutta kyllä sekin inspiroi. Ihanaa neuloa ja pukeutua lämpimiin neuleisiin, siivota piha talvilepoon ja käpertyä pimeällä sisälle käsitöiden, kynttilöiden ja viinilasin kera.

Kaunista syksyä sinulle!

Anonymous said...

Jag inspireras av höstfärgerna i kombination med klar sol. Försöker suga i mig det dagsljus jag kommer åt - vet att det inte kan lagras till vintern, men det hjälper mig åtminstone att just den dagen hålla mörkerillamåendet borta.

och så inspireras jag ju av det vanliga - litteratur, samtal med människor, bra musik och tanken på att få komma hem till min nya (gamla) soffa och dricka te och läsa en bra bok.

Lundagård said...

Skoj-skoj! Här vill man vara med!
DIN finfina blogg inspirerar mig alltid så jag bara vill sysysy. Dimma och yllesaker prylarna utspridda på kalla trägolvet inspirerar och jag längtar efter och drömmer om att få flytta till Lundagård!

Geek+Nerd said...

The book "A Greener Christmas" is inspiring me to get ready for the holidays. I wrote all about it on my own blog here: http://www.geekxnerd.com/2008/10/book-review-greener-christmas.html

I really enjoy reading your blog - I'm so happy that you've had so many visitors!

Mizty said...

Jag har följt din blogg länge och spanat på allt fantastiskt du framställer, inte minst lille E.

Alltid trevligt att kika in här.

Mizty

Anonymous said...

Hejsan!

Jag måste inleda min första comment ever :D med att säga att du har så otroligt vackra bilder på din blog och din blog i sig själv är otoligt inspirerande och clatchy:) Du inspirerar mig till att göra grejer som jag inte tänkt på eller kunnat göra tidigare.

Men nu till vad som inspirerar mig i höst. Alla de underbara färgerna på löven och det vackra vädret med lite krispig kyla i sig. Jag blir inspirerad av att fota och den härliga längtan till snön och julen . Hösten är som en paus, en väntan på nästa härliga tid, julen, vintern snön. Men med sitt egna vackra jag så att man inte behöver gå igenom hösten förgäves utan får ta en stund att titta på de vackra färgerna och förbereda sig på kylan. Mmm, älskar hösten

Anonymous said...

The intensity of the colours of Autumn amaze me every year. Watching the trees turn and the light go and the temperature drop all seem to inspire me to get ready and stock up for winter. I feel a stronger than usual urge to cook and bake, knit, sew etc. I discovered your blog a couple of years ago now, around the time I discovered wardrobe refashion and a lot of other creative blogs. But yours is always one of the first I go to when I'm looking for inspiration to make something. I love your innate style and good oldfashioned thriftiness! Don't stop. You inspire so many of us!
cjr, London (sorry, I don't have a blog)