.

.

.

Friday, April 20, 2007

Myror 2

Mitt första försök att locka alla husinvaderande myror till samma plats och sedan överrumpla dem och terminera dem... öppen honungsburk (tack Ika för tipset:) här en myra som fastnat med bakbenet i geggan.

Men det tillvägagångssättet var inte så effektivt, fast jag nog hade ca 10 myror kalasande i burken samtidigt, så nu har vi placerat ut myrgift i små plastsaker i köket. Myrorna går in och kommer ut förgiftade. Det tragiska är ju det som Patrik informerade mig om i en kommentar: "Tydligen bär de små idioterna hem giftet till stacken och tar död på en hel hög av sina gelikar. Ett slagt insekt-självmordsbombare alltså." Den lilla djurvännen i mig gråter en stund till jag hittar en myra på köksbordet bland frukostvarorna, då försvinner all sympati och jag är tacksam för giftet.
Adios amigos säger jag bara!

Trevlig helg!
S

No comments: